opc_loader

Veelgestelde vragen over laptopaccu’s en adapters

Ben je op zoek naar een nieuwe accu op adapter voor je laptop? Kijk gerust rond in het assortiment van onze webshop. Hieronder zetten wij de meest gestelde vragen voor je op een rijtje. Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zijn op werkdagen tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar via het telefoonnummer 0514 - 59 39 12. Of stuur een e-mail naar info@laptopaccushop.nl. Je krijgt uiterlijk de volgende dag een reactie van ons.



Algemene veelgestelde vragen



Hoe kan ik betalen?

In deze webshop bieden wij een aantal betalingsmogelijkheden. Je kunt betalen via iDeal, Paypal, creditcard, bankoverschrijving en achteraf betalen via de digitale acceptgiro van Afterpay. Lees op deze pagina meer over de betaalmogelijkheden.


Hoe snel wordt mijn bestelling bezorgd?

Normaliter wordt je bestelling binnen één tot twee werkdagen bezorgd. Is dit niet het geval? Dan nemen wij direct contact met je op voor een passende oplossing.


Hoe weet ik op welk tijdstip het pakket geleverd wordt?

Na verzending van je bestelling krijg je automatisch een e-mail met daarin de Track & Trace code. Zo kun jij het pakketje volgen. Op de dag van bezorging kan je via de code bekijken in welk tijdvak jouw bestelling aankomt. Je kunt ook inloggen via je account op onze website om te kijken wat de huidige status van je order is.


Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Dat is (nog) niet mogelijk. Je kunt de accu of adapter wel thuis uitproberen en eventueel retourneren, mocht het product niet naar wens zijn.


Kan ik de producten eerst uitproberen?

Uiteraard mag je de accu of adapter eerst uitproberen om te kijken of je het juiste product hebt. Is het niet naar wens? Dan kun je (een deel van) de bestelling binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden retourneren. Zie ook de pagina’s over zichttermijn en retourneren.


Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Ja, wij verzenden binnen heel Europa. Bekijk ook onze pagina over verzenden voor meer informatie.


Moet er getekend worden bij ontvangst?

Tekenen bij ontvangst van het pakket is niet nodig. Normaliter worden de bestellingen niet aangetekend verzonden.


Heb ik garantie op de accu of adapter?

Ja, op alle producten krijg je standaard maar liefst één jaar garantie.


Kan ik ook achteraf betalen?

Ja, dat is mogelijk. Via de dienst Afterpay kun je bestellingen tot € 500 achteraf betalen. Vier dagen na de bestelling ontvang je een factuur die binnen veertien dagen betaald moet worden. Grotere bedragen achteraf betalen is alleen mogelijk voor bedrijven die door een kredietcheck komen. Aferpay is dus een veilige methode.


Kan ik een order annuleren of wijzigen?

Je order kan je volgen via je eigen account van onze webshop. Tot het moment dat de status van je bestelling verandert naar ‘In behandeling’ kun je ons bellen of mailen om de bestelling te wijzigen of annuleren. Nadat je bestelling in behandeling is genomen is wijzigen of annuleren niet meer mogelijk, omdat het pakket op dat moment al is aangemeld bij PostNL.


Wat moet ik doen als ik geen statusupdate krijg van mijn bestelling?

Heb je binnen twee werkdagen geen update gekregen van jouw order? Neem dan contact op met onze klantenservice. We onderzoeken dan gelijk waarom jouw bestelling nog niet verstuurd is.


Krijg ik een factuur van mijn bestelling?

Je krijgt niet automatisch een factuur wanneer je een bestelling in onze webshop plaatst. Wil je toch graag een factuur ontvangen? Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice met het ordernummer. Wij sturen dan een factuur in PDF-formaat.


Kan ik een artikel retourneren?

Binnen veertien dagen kan je (een deel van) je bestelling zonder reden retourneren. Daarna heb je nog één jaar om defecte producten te ruilen. Lees hier meer over op onze pagina overretourneren.


Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?

Alles prijzen op onze website zijn inclusief btw.


Krijg ik ook staffelkorting?

Bij grote aantallen (meer dan 25 stuks) kunnen we een kleine korting geven. Neem in dat geval contact met ons op voor een offerte op maat.


Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

Stel je vraag aan de klantenservice via het contactformulier op onze website. Je kunt ons ook direct een e-mail sturen via info@laptopaccushop.nl of laat een terugbelverzoek achter.



Veelgestelde vragen over laptopaccu’s



Hoe kan ik mijn accu vervangen?

Koppel je accu los aan de onderkant van je laptop. Vaak moet je hiervoor één of twee slotjes openzetten. Bekijk onze pagina over het vervangen van een accu voor meer informatie.


Waarom gaat mijn accu zo snel leeg?

Het kan zijn dat je de accu op een te warme plek ligt. Zorg dat je deze altijd opbergt op een droge plek op kamertemperatuur. Accu’s die ouder zijn dan drie jaar hebben sowieso niet heel veel vermogen meer.


Wat moet ik na vervanging doen met de oude accu?

Gooi de oude accu nooit in de vuilnisbak. De batterij bevat namelijk schadelijke stoffen. Lever de oude accu daarom in bij een recyclepunt. Waar dit is, vind je op de website van jouw gemeente.


De accu steekt iets uit. Is dit erg?

Waarschijnlijk heeft de nieuwe accu meer capaciteit, waardoor deze iets uitsteekt. Dit is niet hinderlijk of gevaarlijk.


Wat is het verschil tussen een kloonversie en een originele accu?

De kloonaccu’s worden niet door de fabrikant zelf gemaakt en zijn daardoor goedkoper. Je kunt gerust een originele accu vervangen voor een kloonversie.


Wat kan ik doen om de levensduur van mijn accu te verlengen?

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om de levensduur van je accu te verlengen. Lees hierover meer op de informatiepagina.


Het voltage komt niet precies overeen. Is dit een probleem?

Het voltage van je nieuw accu kan iets verschillen, vooral bij een kloonaccu. Een 10,8V accu is gelijk aan een exemplaar met 11,1V. Daarnaast heb je 14,4-14,8V accu’s. Een 10,8V accu mag je dus niet verwisselen met een 14,4V accu.


De capaciteit van de accu is hoger. Is dat erg?

Dat is geen probleem. Door de hogere capaciteit kunt je langer op één accu werken.


Kan ik een NiMH accu vervangen door een Lion?

Dat is helaas niet mogelijk wegens een te groot verschil in capaciteit.


Ligt het probleem aan de accu of de adapter?

Je kunt dit testen door de accu te verwijderen en de laptop te starten met adapter. Als de laptop prima werkt, dan is de accu waarschijnlijk defect.



Veelgestelde vragen over adapters



Hoe weet ik welke adapter ik moet hebben?

Rechtsboven op deze site kun je zoeken op het partnummer van de adapter of het modelnummer van de laptop. Bekijk ook eens onze pagina over het vinden van de juiste adapter.


Mijn adapter wordt erg warm. Is dit erg?

Nee hoor, het is gebruikelijk dat adapters tijdens het gebruik warm worden. Leg de adapter echter nooit in de zon.


Ligt het probleem aan de accu of de adapter?

Je kunt dit testen door de accu te verwijderen en de laptop te starten met adapter. Als de laptop prima werkt, dan is de accu waarschijnlijk defect.


De laptop werkt niet met de nieuwe adapter. Hoe kan dit?

Waarschijnlijk is in dit geval de aansluiting van je laptop defect. Controleer de adapter door het voltage te meten met bijvoorbeeld een multimeter.


Het aangegeven vermogen van de accu op jullie site is hoger. Is dat een probleem?

Nee, dat is niet erg. Dit is slechts het maximale vermogen dat wordt aangegeven.  


Hebben jullie ook een adapter voor in de auto?

Jazeker. Hiervoor kun je de universele laptopadapters gebruiken.


Bereikbaar

E: contactformulier

T: 0514 - 59 39 12

Bereikbaar

Elke werkdag van

10:00 tot 16:00 bereikbaar.

Beoordelingen

Gratis Verzending

PostNL pakketpost met

Track & Trace mogelijkheid.

 Gratis verzending!

Binnen Nederland

Betaalgemak

Betaalgemak